Ivana Balková

Motto „Život je tanečník a vy jedním z jeho tanců.“

Věřím, že každý může dělat svou práci s radostí a vášní tanečníka, když je na tom správném místě.

www.bailemos.cz

www.vivia.cz
  • Počet článků 10
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2112x

Seznam rubrik

Ivana Balková

Jak jsem se naučila tančit argentinské tango

Každý se na kurzech tanga ocitne trochu jiným způsobem. Někoho okouzlí silný emoční náboj sálající z fotografií tanečníků v působivých pozicích, někdo shlédne vášnivý tanec Antonia Banderase s Morgan ve filmu Tančím, abych žil...

5.1.2016 v 21:30 | Karma: 19,03 | Přečteno: 3356x | Diskuse| Ostatní

Ivana Balková

Argentinské tango – lék na stres, úzkost a deprese

Stres postihuje snad každého, kdo žije či pracuje ve městě, setkáváme se s ním doslova na každém kroku. Věděli jste, že deprese zabíjí ročně víc lidí než dopravní nehody?

27.8.2015 v 12:00 | Karma: 15,87 | Přečteno: 1652x | Diskuse| Společnost

Ivana Balková

Co bych udělala, kdybych se měla skutečně ráda?

Každá z nás se občas přistihne, že jsme na někoho nebo na něco naštvané. Stěžujeme si, jak se k nám chová partner, šéf, kolega či kamarádka. Obviňujeme druhé, že mohou za to, jak se cítíme. Děti mohou za to, že nestuduji vysokou školu, kterou jsem vždy toužila vystudovat. Manžel může za to, že jsem vyčerpaná, protože mi s ničím nepomůže. Moje práce mě nebaví, ale tím, co mě baví, bych se neuživila... atd.

17.10.2014 v 19:18 | Karma: 27,93 | Přečteno: 4153x | Diskuse| Ona

Ivana Balková

Buďme jako děti. Hlavně v práci.

Kdo má děti, jistě mi dá za pravdu. Děti jsou schopny vymyslet neuvěřitelné věci. Jeden příklad z mnoha z mých zkušeností: Když byly mé neteři asi 4 roky, seděla jsem s ní na gauči, ona si hrála s mými kudrnatými vlasy a najednou řekla: „Teto, ty máš vlasy jako hroznové víno.“ Dodnes si na tu chvíli pamatuji, protože její neobvyklé přirovnání mě fascinovalo. Moje neteř pravděpodobně slovo kudrnaté, kučeravé či vlnité nikdy neslyšela, a tak mé vlasy popsala originálním a poetickým způsobem.

3.9.2014 v 19:19 | Karma: 10,94 | Přečteno: 738x | Diskuse| Ostatní

Ivana Balková

Návod na použití introvertů na pracovišti

Máte ve svém týmu introverta? Blahopřeji! Introverti mají řadu silných stránek, které určitě oceníte. Umějí například rozlišit podstatné od méně důležitého, jsou pracovití a důslední, svědomití, umějí naslouchat, jsou schopni vnášet do situací klid a strukturu, jsou kreativní. Často ale nejsou vidět a v kolektivu se na rozdíl od extrovertů většinou moc neprojevují, což může vyvolávat dojem, že jsou méně přínosní než ti, kteří se umějí prodat. Byla by ale škoda přijít o jejich dary a nevyužít je ve prospěch celého týmu či firmy.Jak s nimi tedy zacházet?

26.5.2014 v 17:35 | Karma: 27,75 | Přečteno: 2510x | Diskuse| Ostatní

Ivana Balková

Bolest z nezávislosti

Myslíte si o sobě, že dokážete odolat názoru druhých a rozhodovat se svobodně? Omyl! Už v 50. letech 20. století prováděl psycholog Solomon Asch experimenty o nebezpečí skupinového vlivu. Podrobil skupiny studentských dobrovolníků testování zraku: dostali obrázek tří čar různých délek a na jednoduché otázky jich 95 % odpovědělo správně. Pak do skupin nasadil herce, kteří sebevědomě prosazovali nesprávnou odpověď. Počet těch, kteří dokázali odpovědět správně, klesl na čtvrtinu. 75 % lidí se tedy nechalo zmást špatnou odpovědí někoho jiného.

24.3.2014 v 18:15 | Karma: 11,62 | Přečteno: 471x | Diskuse| Ostatní

Ivana Balková

Dokážete ohnout lžičku?

Když jsem tuto otázku dostala před pár lety poprvé, okamžitě jsem odpověděla: „Ne!”. To přece dokážou jen kouzelníci. Měla jsem ještě v živé paměti zážitek z jedné restaurace, kde kouzelník přímo před mýma očima ohýbal jednou rukou zaručeně nerezovou vidličku. Podobně jako já odpověděli všichni přítomní. Mária Korčeková, lektorka kurzu, kterého jsme se účastnili, se posadila, chvíli se soustředila a docela snadno několikrát za sebou stočila lžičku. Pak se na nás podívala, usmála se a řekla: „A teď to udělejte vy. Dokážete to!”

21.3.2014 v 20:30 | Karma: 12,35 | Přečteno: 1030x | Diskuse| Ostatní

Ivana Balková

5 největších mýtů o introvertech

Introvertů je ve společnosti méně než extrovertů (nejčastěji se uvádí poměr 1 : 3). Možná proto vznikla řada mýtů s touto „menšinou“ spojených. Zajímavé jsou výsledky vědeckých výzkumů mozku introvertů a extrovertů. Našla se řada rozdílů ve fyziologii jejich mozku. Například hlavním neurotransmiterem extrovertů je dopamin, tíhnou tedy k radosti, vzrušení, množství podnětů. Naopak introverti jsou na množství dopaminu citliví a rychle se jím „předávkují“. Jejich neurotransmiterem je acetylcholin, důležitý pro koncentraci, využívání paměti a učení. To vysvětluje, proč introverti nacházejí sílu v klidném prostředí, zato extroverti potřebují neustále nové podněty a vzrušení. Podněty v mozku introverta proudí po jiných (delších) drahách než v mozku extroverta, proto introverti potřebují často více času na přemýšlení nebo reakce.

13.1.2014 v 18:53 | Karma: 32,94 | Přečteno: 3848x | Diskuse| Ostatní

Ivana Balková

Jak mě (naštěstí) nevzali na vysněné místo

V roce 2000 mě čekal životní zlom. Chtěla jsem pracovat v personálním oddělení nějaké firmy. Jakékoliv. Chtěla jsem dělat personalistiku, pracovat s lidmi. „Nemáte zkušenosti z oboru...“ „Máte zkušenosti z obchodních pozic v IT – proč nechcete dělat obchodníka v IT?“ „Na pozici asistentky si přece pohoršíte...“. To byly nejčastější reakce. A na pohovor mě ani nepozvali. Zdálo se, že jsem jediná, kdo věří tomu, že jsem schopná se rychle zaučit a pracovat v oboru, ve kterém zatím nemám zkušenosti.

10.1.2014 v 17:09 | Karma: 16,81 | Přečteno: 1381x | Diskuse| Ostatní

Ivana Balková

Mám delší vedení. A to doslova.

Jsem introvert. Dlouho jsem tím trpěla. Připadala jsem si jiná než ostatní. Říkali mi, že jsem „tichá“. Ale za tím jsem tak trochu slyšela „divná“. Nedokázala jsem bavit společnost, zejména mně neznámou, přestože se mi v ní líbilo. Ráda jsem poslouchala druhé. Občas jsem i já chtěla něčím přispět, jenže než jsem si v hlavě zformulovala, co chci říct, buď mi nějaký hbitý extrovert tak říkajíc „vypálil rybník“, nebo se hovor již stočil jinam. A tak jsem byla ještě víc tichá. Opravdu mi vadilo, že nedokážu reagovat tak pohotově jako většina lidí v mém okolí. Naštěstí jsem nedávno narazila na knihu Síla introvertů od Silvie Löhken a opravdu se mi ulevilo. Jsem normální! Jsem prostě introvert.

2.1.2014 v 21:34 | Karma: 24,75 | Přečteno: 1985x | Diskuse| Společnost